ברכות לבית הספר חמ"ד- תיכון דרכא המר – לרגל זכיתו בפרס החינוך הדתי הארצי לשנה"ל תשע"ו
ועדת הפרס הארצית הגיע לביקור בבית הספר נפגשה לשיח עם צוות בית הספר תלמידים בוגרים והורים והתרשמה מהעשייה החינוכית המיוחדת ומהישגי בית הספר לאורך השנים מתוך תשעה בתי ספר שהומלצו נבחרו שלושה בתי ספר והמר ביניהם. בין ההישגים שהובילו את בית הספר לזכייה בולטים הישגי הבגרות של בית הספר אשר עומדים בשנתיים האחרונות על למעלה מ-90%, כמוכן, בית הספר פועל בשנים האחרונות לקידום וחיזוק לימודי 5 יחל' במתמטיקה ובפיזיקה כיום ישנם 20% מתלמידי בית הספר במסלולי המצוינות.
במהלך השנים האחרונות, בית הספר שם לו למטרה להכשיר את תלמידיו כמובילים בתחום הטכנולוגי. לפני שנתיים נפתח בבית הספר מסלול שוחרים בשיתוף חיל האוויר במסלולי התמחות בפיקוד ובקרה, ובהנדסת אלקטרוניקה, ובשלב חטיבת הביניים רוכשים התלמידים מיומנויות יסוד והכרות עם עולם ההנדסה והתכנות ומשלבים לימודי תלת-מימד, רובוטיקה, ותכנות – ובשילוב למידה בטאבלטים. לאור העשייה הרבה של צוות בית הספר לקדם את הישגי תלמידיו נבחר בית הספר פעמיים ברשמית בתי הספר המצטיינים של משרד החינוך.
מנהל בית הספר נועם סאסי מוסיף: "זכות גדולה לקהילה החינוכית של בית הספר- לקבל את פרס החינוך הדתי כהוקרה והערכה על העשייה הלימודית והחברתית המתקיימת בבית הספר. שלושת אדני היסוד המובלים את קהילת בית הספר – חינוך אישי, ציונות דתית ומצוינות, מייצרים תנועתיות תמידית לקדם את התלמידים ולהציף רף גבוה יותר לכל תלמיד תוך ליווי ותמיכה אישית לכל תלמיד – כתפיסה חינוכית המוטמעת בחמ"ד אנחנו מקבלים לבית הספר את כולם עולים וותיקים, מסורתיים ודתיים. בהמר דרכא קיים פסיפס רחב של עם ישראל בו כל אחד מוצא את המקום הייחודי שלו כחבר בקהילה החינוכית של בית הספר. בעזרת שיתופי פעולה טובים מאוד עם השותפים השונים המלווים את בית הספר- משרד החינוך הרשות המקומית ורשת החינוך דרכא אנו פועלים לקידום יעדי בית הספר ועוד עבודה רבה לפנינו".
מתוך נימוקי ועדת הפרס: "החיבור בנאישי, האהבה והקשר האישי הם המעניקים לצוות החינוכי את תחושת השליחות המלווה אותם באופן יום יומי, והם שמרחיבים את גבולות העשייה החינוכית לכלל התלמידים בכל שעות היום".
"העמדת מסגרות לימוד ליחידים ולקבוצות, פתיחת קבוצות לימוד תורה בשעות הבוקר וטיפוח מצויינות לימודית ולצד זה פיתוח מסלול השוחרות ולימודי הטכנולוגיה. כל אלו משקפים מחוייבות לכל תלמיד ואמונה בדרך, המניעה את המורה ואת התלמיד ואת כלל השותפים לעשייה ללא גבולות".
"זכה החמ"ד, זכתה קהילת בת ים וזכה בית הספר המר בת ים שיש להם הנהגה המשלבת עומק חינוכי יחד עם חיבור שורשי לאמונת חכמים כל זאת כדי לגעת בילד במשפחה בקהילה לגעת כדי להשאיר חותם, לגעת כדי לימור חיים של הגשמה ומשנעות".