רנה קסין דרכא, ירושלים

בית הספר השש-שנתי רנה קסין דרכא – בית ספר ממלכתי בירושלים – הוקם בשנת תש"י (1950) והצטרף לרשת דרכא בשנת הלימודים תשע"ד.

תיכון רנה קסין דרכא מונה כ-950 תלמידים, שנהנים ממגוון מגמות לימוד מורחבות (5 יח"ל): צרפתית, ספרות, מדעי החברה, אמנות, קולנוע, תיאטרון, מוסיקה, כימיה, פיזיקה, ביולוגיה, מינהל וכלכלה. התלמידים מרכיבים את תכנית הלימודים באופן אישי ובהתאמה לכישוריהם, וכן קיימת תכנית לימודים אישית מאתגרת לתלמידים מצטיינים.

בנוסף למערכת הלימודים, מתקיים בבית הספר יום פעילות מידי שבוע, במסגרתו מועברות לתלמידים פעילויות וסדנאות בנושאים ערכיים ובנושאי מעורבות-חברתית, הרצאות בנושאים אקטואליים ומופעי תיאטרון, מוסיקה ומחול. ביום זה מתאפשרת לתלמידים אינטראקציה בלתי פורמלית עם מוריהם, בשילוב עם תכנים לימודיים וחברתיים.

בית הספר רנה קסין, בית ספר ממלכתי בירושלים, מציע לתלמידים גם ימי סיור במעבדות האוניברסיטה, סדנאות ייחודיות למקצועות המוגברים, ספרייה ותכנית להשאלת ספרים. כל זאת, לצד קיומן של מעבדות פיזיקה, כימיה, ביולוגיה ומחשבים.

הצוות המנהלי והחינוכי בתיכון רנה קסין דרכא פועל לטיפוח אישיותו של התלמיד כאדם אוטונומי ולהעמיק את המודעות והמעורבות למימוש ערכי כבוד האדם וחירותו.

בהתאם לגישתו החינוכית של ביה"ס נקבעו היעדים הבאים:

  • לאפשר לתלמיד ללמוד ולהתפתח באווירה בטוחה, הוגנת ומטפחת.
  • לפתח את יכולת החשיבה הביקורתית של התלמיד על ידי הצגה של נושאים תוך ניתוח והבנת העובדות. כך מתאפשרת לתלמיד בחירה והכרעה אישית המסייעת לגיבוש השקפת עולם אישית.
  • לאפשר לתלמיד להכיר תחומי דעת ותרבות שונים ומגוונים כדי שיהיה מסוגל לבחור בתחום המעניין אותו אשר בו הוא מבקש להתפתח.
  • לנסות להגביר את מודעותו העצמית של התלמיד על ידי התייחסות לכלל הנושאים וההתלבטויות המעסיקים אותו כמתבגר והמשפיעים על התפתחותו הרגשית.
  • לפתח מיומנויות למידה הנדרשות לקידום התלמיד כלומד אוטונומי המסוגל לספק את סקרנותו האינטלקטואלית ולחתור לידע ולהבנה של נושאים חדשים.
  • לסייע לתלמיד לגבש את זהותו האישית והקיבוצית באמצעות לימוד אינטלקטואלי וחוויתי של תכני התרבות היהודית והישראלית וערכיה.
  • לחשוף את התלמיד לחוויות מתחומי תרבות רבים ומגוונים ככל האפשר ולהכשירו להיות צרכן תרבות אנין בשעות הפנאי.
  • לחשוף את התלמיד לאירועים המתרחשים במדינה ובעולם, כדי לאפשר לשמוע מגוון דעות, לדון באירועים תוך הכרת העובדות ולגבש דעה עצמית המתבססת על הבנה וידע, תוך הבנה והערכה של דעות שונות ומנוגדות.
  • לאפשר לכל תלמיד לממש את זכותו ללמוד ולהתפתח בקצב שלו ובסביבתו החברתית.
  • לצמצם פערים לימודיים ובעת ובעונה אחת שאיפה לטיפוח מצוינות.
  • לפתח את המודעות לאיכות הסביבה ולשמירה והגנה של ערכי הטבע.
  • להטמיע דפוסי למידה בכלים הטכנולוגיים העומדים לרשות בית הספר.
חזרה לבתי הספר

פרטי קשר: רנה קסין דרכא

מנהל בית הספר: דוד גולנזר

מזכירות ביה״ס:

02-5815184

קרל נטר 4, ירושלים

  • 17/05/2016

    אנחנו רוצים לברך את תלמידי שכבת י' בביה"ס רנה קסין דרכא על השלמת פרויקט מכונת…

    קרא עוד >
  • 24/01/2017

    מזל טוב ליאם סוויסה, עדי איקו ונטע אבשלום משכבת ח' של ביה"ס רנה קסין דרכא…

    קרא עוד >
  • 29/01/2017

    כבכל שנה, נציגי שכבת י' מביה"ס רנה קסין דרכא, השתתפו בכנס היוקרתי "פרלמנט המדעים" של…

    קרא עוד >